Najczęściej zadawane pytania

Przede wszystkim auto należy porządnie umyć 🙂 ale bez użycia żadnych powłok typu wosk.

Nie powinno być żadnych ognisk korozji ani uszkodzeń lub ubytków lakieru. Po ich usunięciui polakierowaniu przed oklejeniem należy odczekać ok 3, 4 tygodnie.

Jeśli lakier nie jest uszkodzony lub auto było lakierowane i było to zrobione zgodnie ze sztuką, folia nie ma prawa uszkodzić lakieru.

Gładkie elementy plastikowe można okleić jednak kiedy są choć trochę porowate jest to niemożliwe.

Nie oklejamy również gumowych uszczelek oraz innych elastycznych elementów.

Jeśli mówimy o zmianie koloru to folia wylewana ma ok 100 – 120 mikronów więc zakryje tylko bardzo delikatne zarysowania, natomiast wgniotki będą widoczne. Możemy to lekko wygubić używając folii strukturalnych typu carbon. Jeśli chodzi o oklejanie reklamowe uszkodzenia te mogą zostać “zbubione” w grafice.

Czas przygotowania projektu to ok 3 dni

 

Czas potrzebny do oklejenia auta osobowego bez wnęk to od 3 do 5 dni, dostawczego to ok 7 dni.

Jeśli wnęki mają być również oklejone potrzebny czas to ok 7, 8 dni przy osobówce a przy dostawczym ok 10 dni

Używamy folii wylewanych i polimerowych czyli dedykowanych do oklejenia pojazdów.

Przy zmianie koloru korzystamy z folii wylewanych firm 3M, AVERY i ORACAL.

Przy oklejaniu reklamowym czy aplikacjach zależnie od projektu są to folie polimerowe albo folie wylewane barwione w masie lub zadrukowane i zabezpieczone laminatem chroniącym wydruki przed blaknięciem czy drobnymi uszkodzeniami mechanicznymi.

W pierwszej kolejności potrzebny jest nam projekt. Jeśli takowy posiadacie w wersji chociażby poglądowej potrzebujemy materiały w odpowiednich rozszerzeniach (zdjęcia, opisy czy logotypy) z czego przygotujemy wizualizację i po akceptacji materiały do produkcji.

Jeśli nie posiadacie projektu przeprowadzamy wywiad w którym dopytamy o waszą wizję lub przynajmniej o materiały i informacje, które muszą znaleźć się w projekcie. Na tej podstawie przygotujemy dla Was trzy projekty do wyboru z możliwością wprowadzenia poprawek do jednego z wybranych.

Czas potrzebny na przygotowanie projektu to ok 3 dni

Możemy wykorzystać zdjęcia z banku zdjęć lub wykonać sesję fotograficzną.

Oczywiście oklejamy wnęki (drzwiowe i klapy bagażnika) jednak w związku z tym, że wiąże się to z demontażem większości elementów karoserii koszt oklejenia znacznie wzrasta.

Zalecamy korzystanie wyłącznie z myjni ręcznych jednak delikatniej niż przy autach nieoklejonych. Nie używamy żadnej chemii i nie kierujemy silnego strumienia wody bezpośrednio na łączenia lub zakończenia folii, gdyż może ona zostać podmyta co w rezultacie może powodować jej dalsze podnoszenie się.

Przy odpowiednim dbaniu o auto czyli głównie chodzi o mycie przy aucie garażowanym trwałość folii to ok 5 lat.

Przy aucie garażowanym przy odpowiedniej eksploatacji ten czas to może być nawet ok 10 lat.

Oczywiście, demontujemy elementy takie jak klamki, listwy, lampy, uszczelki czy znaczki firmowe, oczywiście, jeśli jest to możliwe bez ich uszkodzenia.

Oczywiście tak. Folie ochraniają lakier przed uszkodzeniami mechanicznymi oraz przed blaknięciem.

Najlepsze do zabezpieczenia lakieru są folie przezroczyste dedykowane do ochrony lakieru.

Są to folie z powłokami hydrofobową i samogojącą i mają ok 200 mikronów grubości.

W trochę mniejszym stopniu ale również folie do zmiany koloru dosyć dobrze chronią powłokę lakierniczą szczególnie przy zwykłym drogowym użytkowaniu auta.

Nie ma to znaczenia ponieważ auta oklejamy w ogrzewanych pomieszczeniach a w sezonie zimowym auto zaraz po oklejeniu zostaje w tym samym pomieszczeniu jeszcze przez 24 godz.

 

4,5/5